Sunday, April 03, 2011

Camping Part II : CIKGU CEKGI


Okayy okayy. Ni camp site & kat belakang tu ada satu mysterious guy yang asyik pluck gitar sejak sebelum aku datang & tak tau bila dia tamat.

Sebelum tu ,
Lelaki 1 : Cikgu ke ?
NShah : Ha ? Eh , tak lah. Anak cikgu. (tengah angkat air)
Lelaki 1 : Oh , okayy okayy.
NShah : Okay.
Seterusnya , 
Perempuan 1 : Dapat guru pelatih ke ? (sambil tunjuk arah aku)
Mak NShah : Eh , tak la. Anak tu. =.=

Setakat ni , takde lagi bebudak sekolah mak aku yang panggil aku cikgu.
Kemudian , bila malam sikit. Before start Malam Pengakap , khemah belakang tu pun dah takde sound plucking dah. & aku tengah tulis nama Kumpulan Pengakap tu.

Tiba - tiba ..

Lelaki 2 : Sibuknya. Buat pe tu ?
NShah : Takde la. Tengah tulis nama orang orang ni.
Lelaki 2 : Pagi esok ada Pemeriksaan Pagi kan ?
NShah : Ha ? Entah , tak tau la. (Sambil buat muka pelik) 
Adik : Aahh , ada ada. Ada rasanya. =.=
Lelaki 2 : Bukan cikgu ke ?
NShah : Bukan. Anak cikgu :).
Lelaki 2 : Oh , umur berapa ni ?
NShah : 19. Cikgu ke ? Ke orang yang tolong tolong ? *suppose to be urusetia la* 
Lelaki 2 : Eh , takla. Anak cikgu jugak :p Tak tak , saya cikgu sekolah khemah belakang ni (sambil sebut nama sekolah). 
NShah : Oh , okayy okayy. (cikgu hensem :p) 
Lelaki 2 : 19 tingkatan... (sambil pikirr) 
NShah : Mana ada form dah. 
Lelaki 2 : Tido sini ke malam ni ?
NShah : Tak la. Tido kat rumah la.
Lelaki 2 : Kenapa tak tido sini ? takut letewww. Sapa tido sini ?
NShah :  Mane ade. Cikgu laki tido sini. (nak pergi lekat pe benda yang aku tulis tadi) 
Lelaki 2 : Okay lahh. Nak pergi tengok bebudak sekolah saya lah.
NShah : Okbai.
Okayy , cikgu ni pun ingat aku ni cikgu. 

Hari last day , aku pergi kantin nak amik buku log bebudak Pengakap sekolah mak aku.

Tetibe ...
Perempuan 2 : Ye cikgu , nak ambik buku sekolah mana ?
NShah : (sebut nama sekolah). Terima kasih.

Okayy , masih cikgu lagi di situ.

Muka aku ada macam cikgu ke ? Dulu Abang Fadil cakap aku cam cikgu tadika kat entri ni. Okayy , maybe patut ubah profesyen ke perguruan ? Mungkinkah ? Mungkin tidak , sebab aku nakal kat sekolah dulu. Cikgu aku selalu cakap , nanti baru kitorang rasa apa yang cecikgu ni rasa. Biar anak murid kitorang lebih nakal dari kitorang.

PS : Nak jadi cikgu Universiti , boleh ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...